כיסוי עניים בקריאת שמע
הרב יניב חניא ל אדר א, תשעד 02/03/2014.......................
שאלה:
נוהגים לכסות את העיניים בקריאת שמע. האם יש בזה חיוב הלכתי? מי שלא כיסה צריך לחזור על קריאת שמע?
תשובה:
אני מכיר שני הסברים לכיסוי העיניים בקריאת שמע- האחד הוא כדי שהאדם לא יראה דברים שיסיחו את דעתו בקבלת עול מלכות שמיים ושני הוא כי צריך ל"שוטט עם העיניים" למעלה, למטה ולצדדים בזמן אמירת קריאת שמע, כדי להראות שהקב"ה שולט בכל העולמות, ואם לא יכסו את העיניים האדם יתבייש לשוטט כך עם עיניו. ישנו גם טעם נוסף וחשוב על פי הסוד לכיסוי העיניים. בכל מקרה, אם קוראים קריאת שמע ללא כיסוי העיניים, אין צורך לחזור. מצד שני, חכמים קובעים שאם אדם לא כיוון בפסוק הראשון של קריאת שמע, הוא צריך לקרוא אותו שוב בכוונהתשובות נוספות בנושא-קיראת שמע
אמא שלך אכן צודקת במובן הזה שלא חייבים לשבת בכל התפילה (אלא אם כן את הנסיעה או שמשהו שיכול לטרוד את קריאת שמע על המיטה 2
מה שנהוג זה לקרוא את כל שבעת הימים, כולל הברוך שם כבוד מלכותו בסוף. ואז לחזור שלוש פעמים על הפסוק של
שאלה:
נוהגים לכסות את העיניים בקריאת שמע. האם יש בזה חיוב הלכתי? מי שלא כיסה צריך לחזור על קריאת שמע?
תשובה:
אני מכיר שני הסברים לכיסוי העיניים בקריאת שמע- האחד הוא כדי שהאדם לא יראה דברים שיסיחו את דעתו בקבלת עול מלכות שמיים ושני הוא כי צריך ל"שוטט עם העיניים" למעלה, למטה ולצדדים בזמן אמירת קריאת שמע, כדי להראות שהקב"ה שולט בכל העולמות, ואם לא יכסו את העיניים האדם יתבייש לשוטט כך עם עיניו. ישנו גם טעם נוסף וחשוב על פי הסוד לכיסוי העיניים. בכל מקרה, אם קוראים קריאת שמע ללא כיסוי העיניים, אין צורך לחזור. מצד שני, חכמים קובעים שאם אדם לא כיוון בפסוק הראשון של קריאת שמע, הוא צריך לקרוא אותו שוב בכוונהתשובות נוספות בנושא-
קיראת שמע
אמא שלך אכן צודקת במובן הזה שלא חייבים לשבת בכל התפילה (אלא אם כן את הנסיעה או שמשהו שיכול לטרוד את
אמא שלך אכן צודקת במובן הזה שלא חייבים לשבת בכל התפילה (אלא אם כן את הנסיעה או שמשהו שיכול לטרוד את
קריאת שמע על המיטה 2
מה שנהוג זה לקרוא את כל שבעת הימים, כולל הברוך שם כבוד מלכותו בסוף. ואז לחזור שלוש פעמים על הפסוק של
מה שנהוג זה לקרוא את כל שבעת הימים, כולל הברוך שם כבוד מלכותו בסוף. ואז לחזור שלוש פעמים על הפסוק של